my target is to bring the MV Agusta CSL 125 back to road as original as passible.
This scooter came 1962 to Hungary, had some owner. The last owner bought it more than 30 years ago, but he didn’t register it official.
The CSL has the frame no. 24223/9 and the engine no 24237
Is it possible to found out the year of production and the original color ? I scratched at the black painted swingarm and found some blue points.
I´m missing some parts: - Main Stand - Plate Holder - Gear indicator - Manettino
From the gear indicator I have only the cover and this doesn’t have the two holes left and right for switches.
What is the function from this two switches ? Any idea where I could get them, also as a replica ? Mabey one of you have a picture from the gear indicator.
Last question, where do I get a Kit Catena Corona e Pignone
Grazie mille for your support Ciao Johannes
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Ciao amici,
il mio obiettivo è riportare la MV Agusta CSL 125 su strada il più originale possibile.
Questo scooter è arrivato in Ungheria nel 1962, ha avuto qualche proprietario. L'ultimo proprietario l'ha acquistata più di 30 anni fa, ma non l'ha registrata ufficialmente.
La CSL ha il telaio n. 24223/9 e il motore n. 24237 È possibile scoprire l'anno di produzione e il colore originale? Ho graffiato il forcellone verniciato di nero e ho trovato alcuni punti blu.
Mi mancano alcune parti - Cavalletto centrale - Portatarga - Indicatore di marcia - Manettino
Dall'indicatore di marcia ho solo la copertura e questa non ha i due fori a sinistra e a destra per gli interruttori.
Qual è la funzione di questi due interruttori? Hai idea di dove potrei trovarli, anche come replica? Forse uno di voi ha una foto dell'indicatore di marcia.
Ultima domanda, dove posso trovare un Kit Catena Corona e Pignone
Joe quando apri la scheda di scooter d'epoca sul menù clicca su "ancora scooter" come si apre la scheda trova MV Augusta clicca sul modello C-SL 1959/1951 e vedi che ti esce la scheda del tuo modello dove trovi scritto tutto quello che ti può servire,poi per l'anno il tuo modello è uscito il 1951 con numero telaio 22xxxx il tuo essendo 24xxxx dovrebbe essere del 1952/53 ti allego foto del manettino marce del tuo modello,poi ti volevo dire se vai su internet scrivi "scheda tecnica scooter 125CSL"e vedi che ti escono i varie discussioni e molte cose che ti possono servire a capire del tuo modello ciao
Ciao Ugo, Conosco le foto della CSL rossa e anche questa dell'indicatore di marcia. Sto cercando una foto dell'interno dell'indicatore di marcia. L'anno di costruzione 1954 mi confonde, poiché la CSL è stata costruita solo nel 1950 e 51
The swing arm must is parallel. Sorry i'm not photo of shock absorber disassembly. The aluminum part is normal. The crown must be zinc plated. PICT0937.JPG
I´m back again. We opened the engine and a lot of parts was broken. Like the cylinder, gearbox,...... At the moment is the engine in Italy for overhauling. I´m very happy that I was able to to get a new Cavaletto and found some parts at the Market in Novegro.
The next is the remove the old painting, the preparation for the chrome parts and to get a wiring plan. Because all the old cables was cut off. So I can´t used the for the new wiring. It would be great If anybody can assist in this topic
the work is going on. I removed 1,8kg old painting the rest will be done by sand blasting. At the moment I don´t understand the eclectic system.
If the switch in the headlight housing is set to the left, power flows from the alternator to the headlight. If it is set to the right, the parking and tail lights are powered by the battery. If the switch is in the middle, nothing lights up, but the battery is being charged. This requires a wheel drive, which I don't have. This should also be in the headlight housing.
Since we always have to drive with the lights on and the battery needs to be constantly charged, I need to reorganize the wiring diagram.
Electricity isn't my strong suit; perhaps you have a wiring diagram?
Hi I didn't understand everything you wrote, in particular the words <<wheel drive>> seem to have nothing to do with the topic. Did you mean rectifier? In any case, the description of how the switch works is correct. We have only the wiring diagram only of the last page of the manual. https://www.scooterdepoca.com/public/schede/MVAgusta_362_UM.pdf
after weeks of collecting and manufacturing parts I´m happy to show you pictures from the almost ready restoration. Just few parts are still missing, like the MV Logo for the front. I should get it very soon, but they have problems with the liability from the color at the brass sign.
The CSL will be shown at the Novegro Market in November
thanks for the compliment:-) I tried my best and I`m very happy :-)
Perhaps one of you have a picture from the original "sollecitatore del galleggiante" at the carboretor. I guess the version I have is manipulated at the past.